Autor: Oľga Hricová
Škola hry na keyboarde 2. časť – pre pokročilejších muzikantov.
Ako sa "hrať" s pesničkou? Je dôležité vedieť pieseň zaspievať a zahrať v jednoduchej úprave, najlepšie so zvukom piano, pretože znie počúvateľne na celej klaviatúre. Potom sa môžu začať prvé tvorivé pokusy. Sú to - obmeny sprievodu - dopĺňanie melódie a sprievodu - prenášanie melódie do ľavej ruky - výmena melódie - striedanie medzi oboma rukami - preskakovanie melódie (jednotlivých motívov alebo fráz, t.j. menších úsekov - 1-, 2-, 4- taktí) o oktávu vyššie a1ebo nižšie - posúvanie melódie - transponovanie - hľadanie priliehavého zvuku a rytmu. Pri týchto tvorivých činnostiach sa rozvíja sluchová predstava a kontrola, tiež zák1adné harmonické a rytmické cítenie. Pesničky sú písané v rôznych polohách, ktoré sa podľa potreby môžu meniť - prispôsobiť zvuku zvoleného nástroja. Daná melódia alebo sprievod sa teda môže hrať o oktávu vyššie alebo nižšie. Artikulácia, frázovanie, dynamika v notovom zápise nie sú označené. Vačšina piesní sa hrá tak, ako sa spieva, no môže sa výrazom prispôsobiť textu, ktorý sa v jednotlivých slohách mení (spôsobom hry sa ho pokúsiť vyjadriť - napríklad pokojne, živo, veselo, žartovne ťažkopádne...). Nie je nutné hrať všetky varianty obmien. Záleží od toho, ako to žiak zvláda a ako ho baví "hrať sa" s pesničkou. Pri hre s automatickým rytmickým sprievodom je potrebné najprv sa oboznámiť s jednotlivými rytmami (Styl) a vyskúšať si vypnutie niektorých sekcií v sprievode, ktoré pôsobia rušivo pri danej piesni.
Rok vydania: 2011
ISMN 979-0-9010003-9-1
Recenzie
Nikto zatiaľ nepridal hodnotenie.